18:48:00

Przy kawie: Legendy jakich nie znacie


Czy wiecie co może łączyć Allegro i Hollywood?
Do niedawna osobiście nie znałam odpowiedzi na to pytanie, wydawało mi się, że Allegro to tylko i wyłącznie strona na której mogę dokonać szybkich zakupów. Nigdy nie pomyślała bym że jej twórcy mają mi do zaoferowania coś więcej...
Zastanawiacie się pewnie do czego tak właściwie zmierzam więc nie będę trzymała was w niepewności.
Allegro przy współpracy z Tomaszem Bagińskim  stworzyło projekt "Legendy polskie" który ma na celu odświeżenie i ukazanie w nieco innym świetle starych i przez wielu zapomnianych polskich opowieści. Z owymi legendami w wielu wypadkach mamy do czynienia tylko i wyłącznie w dzieciństwie kiedy to rodzice kupują nam kolorowe pełne obrazków książki i czytają wieczorami opowieści o Lechu, Czechu i Rusie bądź smoku wawelskim ( przynajmniej w moim wypadku tak właśnie było) Allegro sprawiło, że każdy z nas nie zależnie od swojego wieku może ponownie zagłębić się w świecie polskich legend i to w dodatku nie byle jakich.
Jeśli mam być szczera, nigdy nie pomyślała bym że Polacy są w stanie stworzyć film na światowym poziomie który byłby porównywalny z Hollywoodzkimi produkcjami ... Okazuje się jednak że Polak potrafi.
Swoją przygodę z projektem "Legendy polskie" zaczęłam od krótkometrażoweg filmu pt."SMOK"



Oglądając go na mojej twarzy wciąż mieszało się zdziwienie z całkowitym uznaniem. Pomysł na odświeżenie legendy o smoku wawelskim przerósł moje wszelkie oczekiwania, nie dość że był  pełen świetnych efektów których jeszcze nigdy nie widziałam w polskim kinie, to w dodatku opowiadał znaną nam wszystkim historię w całkowicie inny sposób... Konstruktor robotów zakochany w dziewczynie, Porywacz zwany Smokiem oraz wynalazek głównego bohatera sprawiły że postanowiłam dowiedzieć się czy twórcy owego filmu nagrali coś jeszcze.

Kolejny odnaleziony film nosił nazwę "Twardosky" i muszę przyznać że przywitałam go z szerokim uśmiechem :D Allegro oraz Bagiński odwalili kawał dobrej roboty: Twardowski- milioner który ukrywa się przed diabłem na swojej stacji kosmicznej umieszczonej na księżycu, Boruta- diabeł odpowiedzialny za wydział piekła polskiego (który odgrywa dużą rolę w tej jak i pozostałych produkcjach), Diablica ścigająca Twardowskiego. Wszystkie te postacie zostały wykreowane w genialny sposób ( w szególności Twardowski który stał się moją ulubioną postacią owego projektu) Dlatego też ucieszyłam się gdy trafiłam na kontynuację pt." Twardowsky 2.0".




Kolejnymi produkcjami które całkiem niedawno trafiły na Youtube są "Operacja Bazyliszek" oraz "Jaga" one również całkowicie zaspokoiły moje oczekiwania.



Twórcy projektu "Legendy polskie" nie ograniczyli się tylko do tworzenia krótkometrażowych filmów, dali nam również do dyspozycji świetne, powiązane z swoimi filmami covery znanych polskich piosenek oraz Ebook "Wywiad z Borutą".

Muszę przyznać, że jestem pod wielkim wrażeniem ogromu pracy jaki musieli włożyć w tworzenie swojego projektu oraz Efektów końcowych. Gorąco polecam każdemu poświęcenie chwili swojego zagonionego życia, na powrót do znanych nam historii przedstawionych w tak genialny sposób :D

Na koniec podzielę się z wami Coverem który pokochałam i z niecierpliwością czekam na jego pełną wersję :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © . , Blogger